۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

لایک شبکه های اجتماعی

 ﴿ و خدا به آنان مى گوید: در میان امّت هایى از جنّ و انس که پیش از شما درگذشتند، به آتش دوزخ درآیید. هرگاه گروهى به آن جا وارد شوند، هم مسلکان خود را لعنت کنند، تا آن گاه که همگى در آن جا به هم رسند، به مشاجره پردازند و پیروان درباره پیشوایان گویند: پروردگارا، اینان خود گمراه بودند و ما را نیز به گمراهى افکندند، پس عذابى دوچندان از آتش به آنان ده. خدا مى گوید: براى هر دو گروه دوچندان است، شما نیز گمراه بودید و آنان را در گمراه گرى پشتیبانى کردید، ولى درنمى یابید که هر دو گروه به عذابى دوچندان گرفتارید.
و پیشوایان به پیروان مى گویند: شما هیچ برترى بر ما ندارید تا درخور عذابى سبک تر باشید، پس به گناهانى که فراهم آورده اید عذاب آتش را بچشید.

آیات 38 و 39 سوره اعراف

 

+ حال باید ببینیم تکلیف در برابر این لایک ها، کامنت ها و بازنشر عکس های زنان و دختران بدحجاب و بی حجاب که باعث گمراهی و انحطاط اخلاقی جوانان و جامعه می شوند چیه؟ یا بی تفاوتی در برابر رفتارهای اونها، چه در شبکه های اجتماعی و چه در سطح جامعه ی اسلامی...

+ البته این مشارکت و همراهی در بقیه مسائل جامعه و مشکلات موجود مثل حمایت یا بی تفاوتی ما در برابر افراد نالایق و خائن در بین مسؤلان، رشوه گیرها، رانت خوارها، مفسدان اقتصادی، گران فروش ها و کم فروش ها و غیره که هر روز با اونها سر وکار داریم هم میتونه صادق باشه. همونهایی که برای منفعت دنیامون از مقابله با اونها پرهیز میکنیم...

+ باعث و بانی رسیدنم به این آیات، یک ختم مشترک قرآن کریم بود که در اینجا شما هم میتونین شرکت کنین(البته الان جزء هشتم هست، ولی میتونید برای ادامه همراه بشین) :) 

  • ۱۱
  • دعای گشایش رزق و روزی

    وَمَن یَتَّقِ اللَّـهَ یَجْعََل لَّهُ مَخْرََجًا ﴿٢ وَیَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لَا یَحْتَسِبُ ۚ وَمَن یَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّـهِ فَهُوَ حَسْبُهُ ۚ
    إِنَّ اللَّـهَ بَالِغُ أَمْرِهِ ۚ قَدْ جَعَلَ اللَّـهُ لِکُلِّ شَیءٍ قَدراً
    ﴿٣

    (بخش پایانی آیه دوم و آیه سوم سوره طلاق)

    پیامبر اکرم(ص) فرمود: من آیه اى را در قرآن مى شناسم که اگر تمام انسانها دست به دامن آن شوند براى حل مشکلات آنها کافى است پس آیات زیر را سه مرتبه با تکرار تلاوت فرمود.

    « هر کس تقوای الهی پیشه کند و از گناه دوری کند، خداوند راه نجاتی برای او فراهم می کند.  
    و او  را  از جایی که گمان ندارد روزی می دهد و هر کس بر خدا توکل نماید ، خداوند او را کفایت می کند،
    و خداوند فرمان خود را به انجام می رساند، قطعاً خداوند  برای هر کار و هر چیزی اندازه و حسابی قرار داده است. »

    منبع

  • ۱۱
  •  

    خجلت و شرمندگی نظام از بیکاری یک جوان، از خجلت و شرمندگی جوان بیکار در خانواده خود، بیشتر است، بنابراین باید برای حل این مشکل، اقدامات جدی انجام شود.

    "رهبر انقلاب در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس دهم"

     

     

    بخوانید در خصوص همین موضوع: بیشعوری را !

  • ۱۲
  • وقتی افراد بی دین و ضد اسلام، از دست شهاب حسینیِ برنده جایزه جشنواره کَن
      عصبانی می شوند!


    دریافت

     

    پ.ن: قسمت این بود که دو پست متوالی در مورد شهاب حسینی باشد :)

    پ.ن2: دوست دارم ویدئوی پست قبلی هم برسه دست اونایی که از اینکار شهاب حسینی عصبانی و کفری شدن :))

    پ.ن3: در مورد ماهیت این جشنواره و جایزه البته بحثهایی مطرح هست، اما در این مقال نمیگنجد :دی

  • ۴