امام صادق (علیه السلام):
چون قیامت می شود و بنده اى را می آورند که به سوى آتش ببرند، بنده برمى گردد و به پشت خود مى نگرد. خداوند جلیل مى فرماید: او را باز گردانید. از او می پرسد: بنده من، چرا به پشت سر نگاه مى کردى؟ جواب می دهد: پروردگارا! من چنین گمانِ بد به تو نداشتم، گمانم به تو این بود که مرا می آمرزى و به رحمت خود در بهشت سکونت می دهى.
خداوند بزرگ مى فرماید: فرشتگان من! به عزت و جلالم و به نعمتها و بلاهایم سوگند که این بنده هرگز لحظه اى به من گمان نیک نَبُرد، اگر لحظه اى گمان نیک به من داشت او را به آتش نمى هراساندم، دروغش را بپذیرید و او را در بهشت جاى دهید.

ثواب الاعمال، ص 206

از صفحه ارزشمند آیه های عاشقانه

خدا

برچسب ها : انسان بهشت و جهنم حکمت خدا خدا خداوند زندگی قیامت مشکلات گمان نیک
  • ۴
  • نظرات (۹)

    سرباز جامانده
    :-)
    بسیجی گمنام
    سلام
    هعی
    پاسخ:
    سلام :)
    رنگ خدایے . . .
    اَللّهم عاِملنا بِفَضلِک وَ لا تُعامِلنا بِعَدلِک
    پاسخ:
    الهی آمین :)
    ❤منتـــظر المـهـدی❤
    احسنت

    عالی +++
    پاسخ:
    :)
    ممنون
    سلام
    یا ارحم الراحمین
    خدا را شکر بخاطر داشتنش

    یاعلی
    پاسخ:
    سلام
    بله شکر :)

    علی یارتون :)

    ممنونم که لطف کردید و این مطلبو واسه من کامنت کردید ...

    التماس دعا ...

    پاسخ:
    خواهش میکنم :)
    محتاجیم...
    در مسلخ عشق
    سلام علیکم؛ بعضی وقتها می گوییم آیا کرامت خدا بر عدلش امکان دارد پیشی نگیرد و بنده ذلیلش را عذاب دهد؟
    پاسخ:
    سلام، همه امیدمون به بزرگی الله علی عظیم هست...
    دانشنامه دفاعی
    خدای را سپاس که با ما از سر لطف و شفقتش برخورد می‌کند نه عدالتش

    بار اللهی، تو را شکر که می‌بینی؛ شکر که می‌شنوی
    پاسخ:
    ممنون خوب بود :)
    خآنومِـ.{بِـ} .
    و من هنوز و همیشه به این آیه دلخوشم:

    "بندگانم را آگاه کن که من بخشنده ی مهربانم"


    :)
    پاسخ:
    بله...
    ممنون از ذکر این آیه :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">